Μελέτη Υφιστάμενης Κατάστασης – Έρευνα Πεδίου

 



03/10/2022


Το δεύτερο σκέλος της μελέτης υφιστάμενης κατάστασης αποτελούνταν από δύο (2) έρευνες πεδίου. Το Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο ολοκλήρωσε με επιτυχία τις έρευνες πεδίου και την ανάλυση των αποτελεσμάτων τους.

Το δείγμα της έρευνας πεδίου αποτελούνταν από δύο κατηγορίες που απάντησαν σε διαφορετικά ερωτηματολόγια σχετικά με τις απόψεις τους για τον Εκπαιδευτικό Τουρισμό στην Κρήτη. Η πρώτη κατηγορία αφορούσε νέους 18-25 ετών και η δεύτερη επαγγελματίες τουρισμού και εκπαιδευτικούς. Η ανεύρεση των συμμετεχόντων επετεύχθη με ψηφιακά μέσα, όπως η ηλεκτρονική αλληλογραφία και μέσω πολλαπλών μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Για τη διεξαγωγή της έρευνας πεδίου χρησιμοποιήθηκαν δύο ερωτηματολόγια για την διερεύνηση των απόψεων των νέων και των επαγγελματιών τουρισμού και εκπαιδευτικών πάνω στον Εκπαιδευτικό Τουρισμό. Τα ερωτηματολόγια δημιουργήθηκαν και διανεμήθηκαν με ηλεκτρονικά μέσα σε φοιτητές, συλλόγους νέων και αθλητικούς συλλόγους. Σχετικά με τα ερωτηματολόγια των επαγγελματιών τουρισμού και των εκπαιδευτικών τα ερωτηματολόγια στάλθηκαν σε μέλη ΔΕΠ του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου (ΕΛΜΕΠΑ), στο Τμήμα Τουρισμού του Πανεπιστημίου και σε άλλες επαφές του ΕΛΜΕΠΑ. Ο ελάχιστος αριθμός ερωτηματολογίων που έπρεπε να συλλεχθούν αφορούσαν σε 50 νέους και 30 επαγγελματίες τουρισμού και εκπαιδευτικούς.

Τα συμπεράσματα της έρευνας αρχικά αναφέρουν τις απόψεις των νέων και των εκπαιδευτικών και επαγγελματιών τουρισμού, σχετικά με την εξοικείωση τους, τη συμμετοχή τους σε δραστηριότητες Εκπαιδευτικού Τουρισμού και τις τουριστικές τους συνήθειες.

Επίσης, οι συμμετέχοντες αναγνωρίζουν τις προκλήσεις που πρέπει να ληφθούν υπόψη στο σχεδιασμό τέτοιων δραστηριοτήτων, και φαίνεται να υπάρχει σύμπνοια στις απόψεις των νέων, των εκπαιδευτικών και επαγγελματιών τουρισμού.


Παράλληλα, οι συμμετέχοντες και των δύο κατηγοριών φαίνεται να συμφωνούν στα χαρακτηριστικά του προϊόντος Εκπαιδευτικού Τουρισμού που αφορούν στο κόστος και στην προσβασιμότητα. Πολύ σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν επίσης, η χρονική διάρκεια, το θεματικό αντικείμενο αλλά και η χρήση νέων τεχνολογιών και η δυνατότητα απόκτησης πιστοποιητικού. Επίσης, οι νέοι επιθυμούν ένα προϊόν που θα περιλαμβάνει ψηφιακές εφαρμογές και δια ζώσης περιηγήσεις. Από την άλλη πλευρά, οι εκπαιδευτικοί επιθυμούν ένα συνδυασμό τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης.

Η Κρήτη σαν προορισμός Εκπαιδευτικού Τουρισμού ξεχωρίζει κυρίως λόγω της πλούσιας ιστορίας και αρχαιολογίας και του φυσικού της περιβάλλοντος σύμφωνα με τις απόψεις των νέων αλλά και των επαγγελματιών. Τα σημεία της Κρήτης που ανέδειξαν οι συμμετέχοντες θα πρέπει να συμπεριληφθούν στην δημιουργία του προϊόντος Εκπαιδευτικού Τουρισμού.
Επίσης, επαγγελματίες τουρισμού, εκπαιδευτικοί και φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης θα πρέπει να συμμετέχουν ενεργά στο σχεδιασμό δραστηριοτήτων Εκπαιδευτικού Τουρισμού.


Η πράξη EduTourism υλοποιείται στο πλαίσιο του Προγράμματος Συνεργασίας INTERREG V-A «Ελλάδα – Κύπρος 2014-2020» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ε.Τ.Π.Α.) και από Εθνικούς Πόρους της Ελλάδας και της Κύπρου.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διασυνοριακός τουρισμός Κρήτης – Κύπρου #EduTourism

Εναρκτήρια Συνάντηση Εργασίας του EduTourism